Управління конкурентоспроможністю фармацевтичних компаній

ЗМІСТ ПРОГРАМИ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Змістовий модуль 1.  Теоретичні засади оцінки конкурентоспроможності  фармацевтичних компаній

Тема 1. Сутність і змістовні характеристики конкуренції та конкурентоспроможності.

Конкуренція: сутність і види, методи конкурентної боротьби. Підходи до розуміння конкуренції. Класифікаційні ознаки конкуренції та її форми. Зв’язок конкуренції і монополії.

Тема 2. Конкурентне середовище суб’єкта господарювання.

Поняття конкурентного середовища та його складові. Показники оцінки інтенсивності конкуренції. Діагностика діяльності конкурентів.

Тема 3. Формування конкурентних переваг  фармацевтичних компаній.

Ознаки та аспекти забезпечення конкурентоспроможності компанії. Сфери та показники конкурентних переваг. Заходи посилення конкурентоспроможності компанії. Ланцюг створення вартості для формування конкурентних переваг. Піраміда конкурентних переваг і конкурентоспроможності.

Тема 4. Системний підхід до управління конкурентоспроможністю компанії.

Зміст і структура системи управління конкурентоспроможністю компанії. Ознаки, проблеми та побудова системи забезпечення конкурентоспроможності. Зміст зовнішнього середовища, цільової, керованої підсистеми та підсистеми забезпечення системи. Наукові підходи до системи забезпечення конкурентоспроможності компанії.

Тема 5. Особливості управління конкурентоспроможністю продукції (послуг).

Взаємозв’язок і взаємовплив конкурентоспроможності продукції, конкурентних переваг та конкурентоспроможності компанії. Параметри та показники конкурентоспроможності продукції. Методи досягнення конкурентоспроможності продукції. Модель конкурентних рішень та її основні ідеї. Графічний метод оцінки конкурентоспроможності продукції. Конкретні методики оцінки рівня конкурентоспроможності продукції.

Тема 6. Методики оцінки конкурентоспроможності фармацевтичної компанії.

Метод оцінки конкурентоспроможності компанії на основі теорії конкурентних переваг. Метод, заснований на теорії ефективної конкуренції. Метод оцінки конкурентоспроможності компанії на підставі рівня її фінансової стійкості. Метод, що заснований на комплексній оцінці фінансово-господарської діяльності компанії. Методи визначення конкурентоспроможності компанії – різниць, рангів,балів.

Змістовий модуль 2. Управління конкурентоспроможністю фармацевтичної компанії

Тема 7. Конкурентоспроможний потенціал компанії.

Сутність та рівні конкурентоспроможності потенціалу компанії. Методи оцінки конкурентоспроможності потенціалу компанії.  Прикладні моделі оцінки конкурентоспроможності потенціалу компанії. Стратегічний аналіз конкурентоспроможності потенціалу компанії.

Тема  8. Соціальна відповідальність  і конкурентоспроможність компанії.

Становлення та розвиток корпоративної соціальної відповідальності.  Концепція корпоративної соціальної відповідальності. Організаційно-економічне забезпечення управління корпоративною соціальною відповідальністю. Сучасні моделі корпоративної соціальної відповідальності.  Корпоративна соціальна відповідальність у внутрішньому середовищі.  Міжнародне законодавче регулювання трудових відносин на основі соціальної відповідальності бізнесу (СВБ).  Формування відносин бізнесу із зовнішніми організаціями на засадах соціальної відповідальності.

Тема 9.  Розроблення конкурентної стратегії компанії  для внутрішнього і міжнародного ринків.

Конкурентна стратегія та показники, що впливають на її вибір.  Загальні стратегії конкуренції. Стратегії конкурентної поведінки компанії. Стратегія забезпечення конкурентоспроможності як комплексна стратегія.

Тема 10. Розробка та забезпечення реалізації програм підвищення конкурентоспроможності суб’єкта господарювання.

Роль, значення та класифікація видів планування конкурентоспроможності компанії. Принципи та етапи технології стратегічного планування конкурентоспроможністю компанії. Типи систем стратегічного планування конкурентоспроможності компанії. Розробка та забезпечення реалізації програм підвищення конкурентоспроможності.

Тема 11. Менеджмент якості як підґрунтя щодо забезпечення конкурентоспроможності фармацевтичної компаній.

Якість як економічна категорія і об’єкт управління. Методологічні основи управління якістю: аспекти якості продукції, контроль якості, значення стандартизації. Системне управління якістю і конкурентоспроможністю: Японські системи, європейські концепції забезпечення якості, система TQM. Системи менеджменту якості. Сертифікація систем якості.  

https://pharmel.kharkiv.edu/moodle/course/view.php?id=2801

 

 

Print Friendly, PDF & Email